10 علت درد پاها در خانم ها
نوشته شده توسط : همیار

به گزارش برنا، در اکثر مواقع درد پاها در خانم ها جدی نیستند، اما هرگز نباید هیچ دردی را نادیده بگیرید. اگر هیچ بیماری زمینه ای مربوط به پا ندارید، پا برهنه راه رفتن در خانه برای شما مشکل خاصی ایجاد نمی کند؛ اما اگر از قبل آسیب دیده گی دارید، حتما از صندل های طبی استفاده کنید.

در این مقاله به شایع ترین علت درد پا در خانم ها می پردازیم:

1. درد ساق پا

درد ساق پا به خصوص در هنگام خواب یکی از شایع ترین مشکلات پا در خانم ها محسوب می شود. جریان خون ضعیف، گرفتگی عضلات، بیماری شریان محیطی و مشکلات عروقی پا از جمله علت های درد ساق پا در خواب محسوب می شوند. به گفته دکتر اقدسی متخصص واریس درد اعصاب بیشتر در شب ها حس می شود چرا که عوامل حواس‌پرتی کمی وجود دارند. در حین روز مغز مشغول انجام کارهای مختلف است و تمرکزی روی پاها ندارد.

2. کف پای صاف

کف پای برخی افراد به طور طبیعی صاف تر است، اما گاهی اوقات، صافی بیش از حد، باعث آسیب به تاندونی می شود که عضله ساق پا را به کف پا متصل می کند.

در برخی موارد شدید، ممکن است این حالت نیاز به جراحی داشته باشد. در مواقع دیگر استفاده از کفی مناسب در کفش ها می تواند به کنترل این وضعیت کمک کند. اما همیشه باید قبل از اینکه آسیب دیدگی تاندون بدتر شود، ابتدا با پزشک متخصص مشورت کرد.

3. سندرم تونل تارس

یکی از مشکلاتی که در افرادی با کف پای صاف ایجاد می شود، سندروم تونل تارس است. این سندرم عمدتا باعث درد پاشنه، به ویژه احساس سوزش می شود.

ممکن است کفی مناسب یکی از گزینه های درمانی برای تونل تارس باشد، اما لزوماً این مشکل را برطرف نمی کند. اگر مشکل کف پای صاف نیز در پای شما وجود داشته باشد؛ ممکن است نیاز به جراحی پیدا کنید.

4. سندرم کوبوئید

کوبوئید، استخوانی در پا است که با درد در قسمت خارجی میانی پا مشخص می شود (قسمت استخوانی کوچک در نزدیکی انگشت کوچک پا). این مشکل نیز می تواند ناشی از کف پای صاف باشد چرا که هنگامی که پای شما، به دلیل نبود انحنای مناسب، به یک سمت فشرده می شود، مفاصل سمت دیگر پا را نیز درگیر خواهد کرد.

سندرم کوبوئید ممکن است با فاشئیت کف پا یا پیچ خوردگی مچ پا اشتباه گرفته شود. درد در قسمت خارجی پا، نشانه ی اصلی این بیماریست. استفاده از کفی ها ممکن است گزینه ای برای نگه داشتن پا در وضعیت صحیح باشد. اما قطعا برنامه ی درمانی که متخصص پا، برای شما در نظر می گیرد به مراتب می تواند موثرتر و بهتر عمل کند.

5. انگشت پای چمنی

انگشت پای چمنی در اصل، نوعی آرتروز در مفصل انگشت شست پا است. این نام از آنجا گرفته شد که بازیکنان فوتبال از ناحیه انگشتان پا آسیب می دیدند و این قسمت بیش از حد، دچار کشیدگی می شد.

ممکن است انگشت پای چمنی از گرفتگی پاشنه پا به وجود آید، خصوصاً اگر خانم ها، کفش هایی با پاشنه بلند استفاده کنند. از آنجا که مچ پا در داخل کفش، پا را به جلو هل می دهد، مفصل انگشت بزرگ پا، ملتهب می شود. پوشیدن کفش پاشنه دار ممنوعیتی ندارد؛ اما استفاده از آن برای مدت طولانی می تواند سلامت پاهای شما را به خطر بیندازد.





:: برچسب‌ها: درد پا در خانم ها ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: